ENGLISH NEWS PRESENTER BAGI MURID SMAN 6 SURAKARTA

Donie Fajar Kurniawan

Abstract


Abstrak

 

Program pelatihan bahasa Inggris merupakan upaya pengajaran Bahasa Inggris sebagaiwujud pelayanan masyarakat. Program ini difokuskan pada eksplorasi ke ‘bahasa Inggris lisan’ dalamseni merekam media kepada siswa-siswi SMANegeri 6 Surakarta. Tujuannya adalah untuk mengetahuidan mampu membawa media berita berbahasa Inggris berupa rekaman audio visual. Peserta didik English News presenter adalah mereka yang berada di kelas XI tahun ajaran 2016-2017 melalui perwakilan yang ditentukan oleh guru Bahasa Inggris. Jumlahrepresifasiadalah empat siswa setiap kelas sehingga jumlahnyaberjumlah 28 siswa. Program ini berlangsung dari bulan Juli sampaiAgustus 2016 dengan keseluruhan 8 pertemuan masing- masing 120 menit. Metode yang digunakan dalampengajaran ini didasarkan pada Bahasa Inggris lisan. Di sini, peserta diberi pengetahuan tentang suara dalam bahasa Inggris, setengah dari jadwal, program ini ditujukan pada siswa bahasa Inggris ‘lancar’. Hal ini dilengkapi dengan menghubungkan pengetahuan teknis tentang pengucapan dan intonasi. Hasil dari program ini adalah untuk menyajikan berita dalam Bahasa Inggris ditambah dengan kesiapan untuk tampil dalam bentuk audio visual, seperti harian yang munculdalamprogramberita berbahasa Inggris ditelevisisuatu topik, setengahjadwalkemudiandifokuskan pada kenyamanan tampil dalam audio visual, sepertiekspresi, menyiapkan nafas yang biasa terlihat dalam membawa berita berbahasa Inggris.

 

Kata kunci: bahasa lisan lisan, presenter berita, audio visual.

 

 

Abstract

 

English training program is an effort to the teaching of English as a realization of community service. This program focused on the exploration to the ‘spoken English’ within the art of recording media to the students of the state of senior high school 6 Surakarta. The aims is to know, and able to bring English language news media in the form of audio-visual recording. Learners English News presenters are those who are in class XI 2016-2017 school year through representatives that are determined by English teachers. The number of represntation is four students each class so thatthe total number is 28 students. The program lasted from July to August 2016 with an overall 8 meetings each 120 minutes.

The method used in this teaching is based on spoken English. Here, participants were given the knowledge of sounds in english, at half the schedule, the program is directed at ‘fluency’ English students. It is equipped with linking technical knowledge of pronunciation and intonation. The results of the program is to present news in English coupled with a readiness to appear in the form of audio-visual, such as daily appears in the program English language news on television of a topic, half schedule was then focused on the convenience of performing in audio visual, like expression, expression, setting up a common look breath in bringing English language news.

 

Keywords: spoken English , news presenter, audio visual.


Full Text:

PDF

References


RR. Jordan. Active Listening. London:Hollen Street Press. 1993

h t t p : / / www. e n g l i s h c l u b . c o m / pronunciation/linking.htm Akses 23

Februari 2011

http://www. ibe. unesco. org/publicat ions/ Educat io nalPr act ices Series Pdf/

PRATICE_14.pdf akses 23 Februri 2011.

Video:

VOA Learning English Education The Threat from Cyber Attack




DOI: https://doi.org/10.33153/abdiseni.v8i1.2369

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 Abdi Seni

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN CETAK: 2087-1759                           ISSN ONLINE: 2723-2468           

                             

 

Abdi Seni Indexed by: