Focus And Scope

ENGLISH

The main focus of this journal is to promote global academic discussion forums and interdisciplinary and multidisciplinary exchanges of research scholars exploring topics on advertising and visual communication issues.

This series will foster innovation and research, contributing to a better understanding of the impact of narrative, technology, economy, promotion, advertising and artistic design issues in the sphere of graphic design, multimedia, animation, games covering the whole family of visual communication design.

Narrative analysis of specific phenomena, focusing on advertising and visual communication;

Study of the effects of promotion and advertising as well as visual communication by social media technology;

Promotion and advertising analysis influencing new strategies in design to persuade consumers such as media ambient;

The study of the relationship between graphic design, animation, games and multimedia on the aesthetic sense of design and strategic market desires.

The study of economic and innovative formulas in terms of production chains and marketing strategies for print advertising, TV advertising, web series advertising films, animation, games, advertising photography in the aspect of visual communication.

Impact and significance of marketing strategies for TV advertising, film advertising (web series), animation, games, corporate advertising, advertising photography, brand and branding from a political economy or educational perspective;

Historical approach in the context of the history of advertising to find and identify influences on promotional strategies, web series advertising films, animation, games and advertising photography, visual merchandising in the realm of visual communication;

Studies on new phenomena in advertising, promotion, web series advertising films, animation, advertising photography games, ambient media, both print and online media;

Analysis and studies that focus on the aspects of consumer persuasion on the impact of advertising value.

 

INDONESIA

Fokus utama jurnal ini adalah untuk mempromosikan forum diskusi secara akademik global dan pertukaran interdisipliner maupun multidisiplin keilmuan dari  para cendekiawan peneliti yang mengeksplorasi topik pada permasalahan periklanan dan komunikasi visual.

Serial ini akan mendorong inovasi dan penelitian, berkontribusi pada pemahaman yang lebih baik tentang dampak naratif, teknologi, ekonomi, promosi, periklananan dan persoalan artistik desain dalam lingkup desain grafis, multimedia, animasi, game yang meliputi seluruh rumpun dalam desain komunikasi visual.

Analisis naratif fenomena tertentu, dengan fokus pada periklanan dan komunikasi visual;

Studi tentang pengaruh promosi dan periklanan maupun komunikasi visual oleh teknologi media sosial;

Analisis promosi dan periklanan yang mempengaruhi strategi baru dalam desain untuk mempersuasi konsumen seperti ambien media;

Studi tentang hubungan antara desain grafis, animasi, game dan multimedia terhadap rasa estetika desain dan keinginan pasar strategis.

Kajian tentang formula ekonomi dan inovatif dalam hal rantai produksi dan strategi pemasaran untuk periklanan cetak, periklanan TV, film iklan web series, animasi, game, fotografi iklan dalam aspek komunikasi visual.

Dampak dan signifikansi  strategi pemasaran untuk periklananTV, film iklan web series, animasi, game, iklan korporat, fotografi iklan, brand dan branding dari perspektif ekonomi politik atau pendidikan;

Pendekatan historis dalam konteks sejarah periklanan untuk menemukan dan mengidentifikasi pengaruh-pengaruh terhadap strategi promosi, film iklan web series, animasi, game dan fotografi iklan, visual merchandising dalam ranah komunikasi visual;

Kajian tentang fenomena baru pada periklanan, promosi, film iklan web series, animasi, game fotografi iklan, ambien media,  baik media cetak maupun media online;

Analisis dan studi yang berfokus aspek persuasi konsumen terhadap dampak dari nilai iklan.